Trends of inclusion development in Uzbekistan within the school education system

FULL TEXT:

Abstract

In this article, the author discusses the current trends in inclusive education in Uzbekistan, focusing on school education as an example. The author highlights the dynamics of inclusive education in the schools of the country and emphasizes the socio-cultural aspects of this process. Additionally, the author provides insights into global trends in inclusive education.

About the Authors

List of references

Конституция Республики Узбекистан.

Конвенция ООН о правах ребёнка.

Закон Республики Узбекистан «О правах лиц с инвалидностью» от 15.10.2020г. № ЗРУ-641.

Конвенция ООН о правах инвалидов.

Кукубаева А.Х., Бердыбекова Н.С., Абубакирова А.А. Роль инклюзивного образования и пути его развития // Инклюзия в образовании. – 2020. – Т.5 – №4.2. – С. 18-19.

Муминова Л.Р., Узакова З.Ф. Опыт республики Узбекистан в переходе на // Инклюзия в образовании. – 2019. – Т. 4. – №2. – С. 15–24.

Мелиева Ш.М. Инклюзивное образование в Узбекистане // Образование через всю жизнь: непрерывное образование в интересах устойчивого развития. – 2013. – №2. – С. 32–33.

How to Cite

Makhmudkhojaev, O. (2024). Trends of inclusion development in Uzbekistan within the school education system. MMIT Proceedings, 185–188. https://doi.org/10.61587/mmit.tiue.uz.v1i1.123
Views: 32