Modern Approaches to Educational Process Organization: Integration of Dual Education and Innovative Technologies

FULL TEXT:

Abstract








This article examines contemporary trends in the development of higher education in the context of digital transformation and evolving labor market demands, analyzing the effectiveness of integrating the dual education system with innovative pedagogical technologies. It explores the mechanisms of tripartite partnership between higher education institutions, manufacturing organizations, and students, and presents the results of implementing modern digital solutions into the educational process and their impact on the quality of graduate training.








About the Authors

List of references

Дуальная система профессионального образования: опыт, проблемы, перспективы. Материалы всероссийской научно-практической видеоконференции (Димитровград, 25 апреля 2014 г.). Димитровград, 2014. — 77 с.

Сидакова Л.В. Сущность и основные признаки дуальной модели обучения // Образование и воспитание. — 2016. — №2. — С. 62–64.

Грязнов С.А. STEAM-образование: подход к обучению в XXI веке // Экономика образования. — 2020. — №6. — С. 57–65. — ISSN 1609-4654.

Романова С.А. Мультимедийные образовательные технологии: принципы, методы, практика. — СПб.: Питер, 2019.

Гусейнова С.Э. Инновационные образовательные технологии: виды, характеристика // International Journal of Humanities and Natural Sciences, vol. 11-1 (98), 2024.

How to Cite

Khdojaev, N. (2025). Modern Approaches to Educational Process Organization: Integration of Dual Education and Innovative Technologies. MMIT Proceedings, 8–14. https://doi.org/10.61587/mmit.tiue.uz.v1i1.227
Views: 0