Enhancing the speech competence of philology students through didactic games
Abstract
The article explores the use of didactic games in the process of training philology students with
the aim of improving their speech competence. The effectiveness of game-based methods in developing
communicative skills, increasing motivation for language learning, and enhancing speech activity is
substantiated. Examples of specific games used in classroom practice are provided
About the Authors
List of references
Зимняя И.А. Психология обучения. — М.: Логос, 2001. — 384 с.
Карасик В.И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс. — Волгоград: Перемена, 2004. — 477 с.
Куликова Н.В. Дидактические игры в преподавании русского языка. — СПб.: Летний сад, 2015. — 128 с.
Пановский В.Г. Игра как средство речевого развития. // Методика преподавания
русского языка. — 2003. — № 4. — С. 13–17.
Соколова Л.Ф. Игровые технологии в речевом обучении студентов. // Вестник ВятГУ. — 2019. — № 2. — С. 75–80.
Соловова Е.Н. Методика обучения иностранным языкам: базовый курс. — М.: АСТПРЕСС, 2006. — 254 с.
Васильева А.Г. Оценка эффективности игровых методов в вузовском обучении. // Язык и культура. — 2017. — № 1. — С. 87–92.
Махмутов М.И. Общие основы педагогики. — Казань: Магариф, 2005. — 288 с.
Селиванова Н.Л. Трудности реализации игровых методов в высшей школе. // Современное образование. — 2012. — № 3. — С. 42–46