The head as the leader of the professional pedagogical community
Abstract
The article examines the role of the head as a leader of the professional teaching community (PTC), analyzing theoretical approaches to leadership within the educational environment. Special attention is given to the managerial functions that foster the development of a professional culture of collaboration, enhance motivation, and promote the implementation of innovative practices in education.
About the Authors
List of references
Вэнгер, Э. (2004). Сообщества практики: обучение, смысл и идентичность. Москва: Издательство Альпина.
(Wenger, E. (1998). Communities of Practice: Learning, Meaning, and Identity. Cambridge University Press.)
Сластёнин, В. А., Чижаков, В. А. (2008). Педагогика: инновационный курс. Москва: Академия.
Пеллиттери, Дж. (2021). Эмоциональный интеллект и стили лидерства в образовании. [Электронный ресурс]. ResearchGate. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/360623157
Гросс, А. (2024). Взаимосвязь между эмоциональным интеллектом руководителей школ и формированием организационной культуры в системе K–12. [Электронный ресурс]. Дисс. … докт. пед. наук, Национальный университет Луиса.