The head as the leader of the professional pedagogical community

FULL TEXT:

Abstract

The article examines the role of the head as a leader of the professional teaching community (PTC), analyzing theoretical approaches to leadership within the educational environment. Special attention is given to the managerial functions that foster the development of a professional culture of collaboration, enhance motivation, and promote the implementation of innovative practices in education.

About the Authors

List of references

Вэнгер, Э. (2004). Сообщества практики: обучение, смысл и идентичность. Москва: Издательство Альпина.

(Wenger, E. (1998). Communities of Practice: Learning, Meaning, and Identity. Cambridge University Press.)

Сластёнин, В. А., Чижаков, В. А. (2008). Педагогика: инновационный курс. Москва: Академия.

Пеллиттери, Дж. (2021). Эмоциональный интеллект и стили лидерства в образовании. [Электронный ресурс]. ResearchGate. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/360623157

Гросс, А. (2024). Взаимосвязь между эмоциональным интеллектом руководителей школ и формированием организационной культуры в системе K–12. [Электронный ресурс]. Дисс. … докт. пед. наук, Национальный университет Луиса.

How to Cite

Kenjebaeva, K. (2025). The head as the leader of the professional pedagogical community. MMIT Proceedings, 50–53. Retrieved from https://mmit.tiue.uz/index.php/journal/article/view/244
Views: 0